fredag 24 februari 2012

Raqs Rhodope

Som ni kanske märkt så tycker jag att det är väldigt kul att se och jämföra olika tolkningar av samma låt (även om jag väljer att hålla mig inom ATS, möjligen med små ITS*-inslag). Så här kommer en liten kavalkad av det jag lyckats hitta av en annan favorit, Raqs Rhodope, också den av Phil Thornton. Jag har tagit med båda versionerna av låten, både från "Nexus Tribal" och "Tribal Spirit". Håll till godo!

*ITS = Improvisational Tribal Style

Först ut är Curlicue ATS-duo. Fantastiskt för att vara deras andra framträdande! Man undrar nästan om de inte uppträtt i andra sammanhang innan Curlicue? Och väldigt fina kostymer tycker jag, i all sin enkelhet. 



Nästa ut är Ancient Moon Belly Dance. Maximal intensitet på minimal yta! 



Fina Moirai Tribals filmklipp fladdrar betänkligt. Riktigt så mycket shimmy ska det nog inte vara... (funkar lite bättre att titta på liten bildruta)



Här nedan en grupp på fyra, som varierar mellan att dansa allihop och att turas om i duetter.



Här kommer ett klipp med väldigt mycket steg från FCBD-dvd:n vol 9, och något så relativt ovanligt som en manlig ATS-dansare:



Eftersom jag inte lyckades hitta så många klipp med Raps Rhodope så får Fia och jag fylla ut det här inlägget, med vår hittills galnaste och busigaste duett. Vi hade roligt!!



FCBD i en härlig improvisation som visar på skönheten i närvaron och friskheten i att det inte alltid blir helt perfekt även när de dansar. Underbart!



Och sist men inte minst Wendy och Sandi från FCBD, här tillsammans med Erica dell'Acqua i Rom. Från showen som Fia och jag såg live, med i princip samma vy som på filmen. Lyx.


/B

1 kommentar:

  1. Herregud STEGEN från volym 9, jag nästan svimmar och dör så snyggt är det. Kan vi ha filmtittarkväll snart?

    SvaraRadera