söndag 7 oktober 2012

Mosaikbälte! Kan det funka??

Jag hittade en bältesbas på ebay till mycket överkomligt pris. Det ser lite trist ut i sig, men bara de åldersmärkta pärlbroderade rundlarna, Gul i Peron, som satt på den var väl värda sitt pris. Då de dessutom går i olika turkosa toner tänkte jag göra slag i saken att använda de mosaikplattor som jag inhandlat just med bältesmakeri i åtanke.

Börjar med att placera ut mosaikplattorna och limma fast dem med textillim. Gillar verkligen tyngden som de ger! Fin lyster har de också.

Det kändes tomt emellan så jag fortsätter med att limma fast små shisha-speglar i lite samma färgskala som bården de ligger på. En fin kontrast till mosaikplattorna tänker jag. Färgerna lyfter fram varandra.

Eftersom det fortfarande kändes lite tomt och liksom utspritt emellan så limmade jag fast ett par remsor Lovikka-garn också. Lite bätttre så.


Tofsar på plats, men det fattas fortfarande en mosaikbricka. Jag har inte satt så mycket tofsar just på höften med tanke på att kjolen ska hakas upp där, men däremot är det massor med tofsar baktill ;) Bältet går att använda nu, men det kommer säkert att justeras vidare, allt enligt Majas devis: "Klart betyder inte färdigt."

/B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar