lördag 13 augusti 2011

Scensmink - introduktion till ny serie inlägg

Tänkte att jag i en serie inlägg skulle tipsa om scensmink av olika sorter och vad man kan tänka på när man lägger scensmink. Jag är inte utbildad makeupartist, så alla tips och åsikter är baserade på mina egna erfarenheter och vad jag har tyckt fungerar bra. Driver också en renodlad skönhetsblogg, Make it Fab. Hur man vill vara sminkad och hur mycket är ju otroligt personligt, men jag kommer att försöka ge lite generella tips som kan vara bra att tänka på, men också gå in lite i detalj om vad jag föredrar.

En viktig sak att tänka på när man ska göra sitt scensmink är var man kommer att uppträda. Är det en inomhusscen med massor av lampor, utomhus i solljus eller kanske nära publiken som i till exempel en restaurang? Var du uppträder kommer troligen att påverka hur du sminkar dig och hur mycket. Ska du uppträda med ATS eller Fusion, eller kanske både och? Det kan också tänkas påverka hur du väljer att sminka dig.

Serien kommer att vara uppdelad i olika delar som kommer att behandla allt ifrån basen - foundation och concealer, till ögonsminket och shoppingställen. Första delen kommer att handla om foundation.

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar